mandag 10. september 2012

Innbakt pølse


Disse pølsene lagde jeg og moren min på min bror's bursdag. De var veldig populære og var en av de første rettene som ble først borte.

Innbakt pølse:
1/2 pk gjær
3 dl lunken melk
1 ss smør
1/2 ts salt
1/2 ts bakepulver
1,5 dl sammalt hvete, grov
6 dl hvetemel
1 egg til pensling
15 grillpølser

Varm melk og smør til de er 40 grader og rør sammen.


Bland sammen alle de tørre ingrediensene. Ha i melkeblandingen og elt til deigen er smidig.

Legg den til heving i 1 time.


Skjær grillpølsene i to og skjær et kors i pølsen.

Skjelve ut deigen og kutt den ut i rektangler.

Rull pølsene i deigen med den snittende delen ute.

La de heve 15 min og pensle dem før du steker dem på 240 grader midt i ovnen i ca 10 min.





-Theresa

4 kommentarer:

  1. Hei. For en flott blogg du har!!!
    Dette var jo en kjempe flott ide til bursdagsmat. det går kanskje an å fryse de og, så en slipper å stresse rett før selskapet.
    mvh Hildegunn

    SvarSlett
  2. flott blogg, liker denne bloggen

    du skulle hatt slik mal tilbudsvarer.blogspot.com
    skrolle med chrome nettleser

    SvarSlett
  3. flott blogg, liker denne bloggen

    du skulle hatt slik mal tilbudsvarer.blogspot.com
    skrolle med chrome nettleser

    SvarSlett