onsdag 4. juli 2012

musliscones

Første blogginnlegg dette her. Har lenge tenkt på å lage en matblogg, men det er ikke før nå jeg har funnet på et litt fancy navn.

Idag lagde jeg musliscones. Skulle egentlig lage normale scones fra en oppskrift på tine, men endte med å legge i alt jeg fant av ingredienser som jeg liker blant annet kokos som jeg har fått dilla på for tiden. Var litt redd de skulle bli superharde, men de ble faktisk veldig gode.

Musliscones

200 gr mel
3 ts bakepulver
1 ts sukker
60 gr smør
50 gr rosiner
1 egg
2 dl skummet kulturmelk
1 dl kokos
2 dl havregryn
1/2 revet selleri
1 revet gulrot

Fremgangsmåte:
1. Ta ovnen på 200 grader
2. Bland hvetemel, sukker, bakepulver, og havregryn godt sammen
3. Smuldre romtemperert smør i melblandingen og bland godt
4. Miks egg og melk og ha det litt og litt i deigen
5. Ha i rosiner, kokos, revet gulrot og selleri
6. Skjær deigen ut i emner og rull boller av de
7. Stek de midt i ovnen i 10 min

Enjoy :)

Theresa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar