tirsdag 13. november 2012

Doughnut cupcakes med glasur


 I spansktimen min så har vi annen hver uke et lite kulturinnslag med mat og denne gangen var det jeg som hadde ansvaret. Jeg tenkte å snakke om hvordan empanadas er ulik fra nasjon til nasjon og ta med meg empanadas, men så var jeg litt ubesluttsom og bestemte meg ikke før idag. Dermed hadde jeg ikke ingrediensene til empanadasene, så jeg tenkte jeg skulle prøve ut muskaten jeg fikk fra krydderia i noe bakverk og det endte med at jeg lagde doughnut inspirerte cupcakes.

Doughnut Cupcakes:
250 gr sukker
3 dl helmelk
1 ts revet muskat
1 1/2 ts kanel
180 gr romtemperert smør
6 dl mel
2 romtempererte egg
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1/2 ts salt

Glasur:
60 gr smør
140 gr melis
2 ss varmt vann

Miks smør og sukker hvit.

Ha i egg og miks videre i 2 min.

Bland sammen muskat, mel, bakepulver, vaniljesukker, salt og kanel.

Vekselvis ha i melblandingen og melk mens du mikser på lav styrke.

Ha en iskremskje deig i hver form og stek på 220 grader i 15 min.

Smelt smør og miks godt sammen med vannet og melisen.
La muffinsene kjølne litt før du har på glasur.
-Theresa

2 kommentarer: