tirsdag 10. juli 2012

Empanadas med jordbær og sjokolade


Empanadas er på en måte Latin Amerika's svar på terte. Den kan inneholde alt fra kjøtt til dessertfyll og idag har jeg lagd med banan og jordbærfyll.

deig
200 gr smør
250 gr hvetemel
1/2 ts salt
0,5 dl vann

fyll:
2 bananer
50 gr sjokolade
100 gr jordbær

Ha i 100 gr smør, hvetemel og vann i en bolle og bland dem til det blir en smidig deig.

Kjevle den ut og smør på smør
brett den i to og legg den i kjøleskapet i 20 min. Etter 20 min så tar du den ut, kjevle den og smør på en nytt lag smør før du igjen bretter den og legger den i kjøleskapet i 20 min til.
Mens du venter moser du bananene i en skål
Skjær jordbær og sjokolade i biter og ha oppi bananskålen og bland sammen.
Ta ut deigen, kjevle den og trykk ut runde former med en skål
Ha på fyll 

Brett den i to og knip igjen kantene.
Stek i 20 min på 200 grader.

-Theresa

2 kommentarer:

  1. ser utrolig godt ut! digger bloggen din Hongi bongi! :-) Maria

    SvarSlett
  2. Ååh.. ser godt ut, tror jeg skal prøve å lage det engang!

    SvarSlett