onsdag 29. august 2012

Chocolate chip cookies


En venn av meg hadde bursdag så jeg bestemte meg for å gi henne hjemmelagde cookies som gave. Oppskriften fant jeg på passion4baking. Jeg har aldri prøvd ut denne oppskriften før, men siden jeg har prøvd mange oppskrifter fra bloggen så satset jeg på at cookiesene ville bli gode.


Chocolate chip cookies:
300 gr smør (romtemperert)
2 egg (romtemperert)
200 gr brun sukker
200 gr hvitt sukker
400 gr mel
2 ts vaniljesukker
2 ts natron
1 ts salt
200 gr mørksjokolade
100 gr melkesjokolade

Miks brun og hvit sukker med romtemperert smør til det blir en fluffy blanding, ca 6 min.

Ha i et egg om gangen og miks 2 min hver gang.

I en annen bolle bland sammen natron, salt, vaniljesukker og mel godt.

Sikt melblandingen i cookierøren og bland godt sammen.
Hakk sjokolade i biter.

Ha sjokolade i cookiedeigen og bland godt for hånd.

Lag 50 gr kuler av cookiedeigen og legg 9 på hver stekbrett. Bruk håndflaten din og press runde former av kulene.

Stek dem midt i ovnen på 160 grader i 10-13 min.

Nyt kjeksene med et glass kald melk.

-Theresa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar