fredag 13. juli 2012

Eple cupcakes


Heisann idag hadde en vennine av meg bursdag og hun liker epler så bestemte jeg meg for å lage eple cupcakes. Jeg har brukt grunnoppskriften til passionforbaking og hatt i eple og kanel. Egentlig hadde jeg tenkt å lage en kanel frosting på toppen, men så hadde vi ikke mer philadelfiaost og jeg kan ikke fordra buttercream. Derfor ble det ingen krem på toppen av cupcakene.

Eple cupcakes
3 dl sukker
3 dl fløte
200 gr smør romtemperert
4 egg romtemperert
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
2 ts kanel
2 epler

Ha i romtemperet smør og sukker i en bolle og visp til blandingen har blitt fluffy, ca 5 min
Imens du venter skrell eplene og kutt de i biter.

Ha i et egg om gangen og miks i 2 min hver gang på lav styrke

Bland sammen vaniljesukker, bakepulver, mel og kanel godt. Dette er veldig viktig for å få et godt resultat.
Ha i litt og litt melblanding i, mens du mikser på lav styrke. Eventuelt kan du blande dette sammen for hånd med slikkepott.


Ha i fløte og miks forsiktig til alt er godt blandet.
Ha i eplebitene og vend dem forsiktig inn i røren med slikkepott.


Fordel røren i muffinsformer gjerne med en iskrem scoop for da får du lettere like mye røre i hver form.

Stek på 200 grader i 15 min


-Theresa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar