fredag 6. juli 2012

Oreo cheesecake cookie


Imorgen har 3 stykker bursdag på sommerskolen jeg går på. Den ene av dem hadde veldig lyst på oreokake, men siden jeg aldri har lagd oreokake før og jeg har ikke så mye tid tilgjengelig så lagde jeg en oreokake kjeks hybrid. Oppskriften er tatt fra passionforbaking  en herlig blogg med masse bakeoppskrifter. Det var denne bloggeren som fikk meg til å begynne å lage kake igjen. I denne oppskriften har jeg brukt brownie dots siden det smaker akkurat det samme som oreo + det er billigere.

Oreo cheesecake cookie
100 gr smør
100 gr philadelfiaost
225 gr sukker
1 ts vaniljesukker
180 gr mel
100 gr hakket kokesjokolade
1 pk dots

1. Sett ovnen på 190 grader
2. Miks romtemperert smør og philadelfiaost til den blir fluffy og kremet i
konsistensen, ca 8 min
3. Tilsett sukker og miks i 3 min
4. Tilsett vanlijesukker og miks litt til
5. Ha i mel og bland godt med slikkepott eller mikser
6. Hakk sjokoladen i biter og ha i røren
7. Fjern kremen i dotsene og finmal dem ved å kjøre dem i foodprossesor eller knus dem for hånd
8. Bruk en skje/iskremscoop, lag en kule av deigen og dypp den i de finknuste dotsene

9. Stek i 12-15 min.
Ser ikke helt bra ut, men smaker utrolig godt

-Theresa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar