onsdag 2. januar 2013

Peanøttsmør

Jeg elsker peanøttsmør, det er desidert det beste pålegget jeg vet og hva kan da være bedre enn hjemmelaget peanøttsmør? Ihvertfall hvis det krever minimalt med ingredienser og utstyr? Peanøtter inneholder naturlig olje som frigjøres når man knuser det og jo mer du kjører det i foodprosessor jo mer flytende blir peanøttsmøret.


Peanøttsmør:
ønsket mengde peanøtter
salt hvis du bruker usaltende nøtter

Ha peanøttene i en foodprosessor og kjør det til ønsket konsistens.

Smak til med salt hvis du bruker usaltende nøtter også er det bare å nyte det på en brødskive eller i andre retter.

-Theresa

4 kommentarer:

  1. naaaam! jeg vil haaa :D!!
    - nii

    SvarSlett
  2. Good grief! Hvordan kan dette være så enkelt, og så godt?

    Ps: Brukte du julegaven din?

    - cc

    SvarSlett
  3. men salt gjør jo det mer usunt! Brukte du polly peanøtter og hvordan er de?

    SvarSlett
    Svar
    1. Salt er bare usunt i store mengder og må jo ha litt i for at det skal være smak. ;)
      Jeg liker ikke pollynøtter pga de etter min smak er for saltet, pleier heller å bruke rema 1000 sin. ;)

      Slett